Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Onze scholen
  • Wij zijn Flores
    • Identiteit
    • Bestuurders en medewerkers
    • Raad van toezicht
    • Inspraak en medezeggenschap
    • Samenwerkingspartners
  • Werken bij Flores
  • Informatie
    • Klachtenregeling
    • Regels en richtlijnen
    • Inkoop & Aanbesteding
    • Strategisch beleidsplan
    • Toezicht
    • Vakantieroosters
    • Jaarverslagen
  • Nieuws
  • Contact

Klachtenregeling

Niet tevreden? Meld het!

Wij zien een klacht als een gratis advies om het beter te doen. Vragen, opmerkingen en klachten helpen ons de kwaliteit van de organisatie en het onderwijs continu te verbeteren. Aarzel daarom niet om over problemen en mis(ver)standen in een vroeg stadium op de juiste plek te communiceren. In de hulpstructuur om tot oplossingen te komen zet Flores daar ook op in. Ouders en medewerkers kunnen altijd contact opnemen met de vertrouwenspersoon (intern/extern) om te onderzoeken wat de juiste stappen zijn.

In de routekaart is de meest gebruikelijke route voor de behandeling van klachten of misstanden aangegeven. Overige relevante documenten vindt u onder in deze pagina.

Routekaart klachten- en klokkenluidersregeling

Interne vertrouwenspersoon

De interne vertrouwenspersoon is een medewerker van de school die u als ouder of personeelslid kan ondersteunen bij het indienen van uw klacht. Hij is uw aanspreekpunt en u kunt met hem de klacht bespreken, er over praten, maar ook als bemiddelaar inzetten. Als het nodig is om uw klacht over te dragen naar de externe vertrouwenspersoon dan zorgt hij ervoor dat dit zorgvuldig uitgevoerd wordt door middel van een warme overdracht.

De interne vertrouwenspersoon is meestal een leerkracht op de school. Wie de interne vertrouwenspersoon is, kunt u terugvinden in de schoolgids en/of website van de school. 

De interne vertrouwenspersonen worden jaarlijks geschoold zodat zij hun taak goed kunnen uitvoeren.

Externe vertrouwenspersoon

De externe vertrouwenspersoon is neutraal en onafhankelijk. Hij ondersteunt u bij uw melding/klacht. Hij kent een geheimhoudingsplicht. Hij fungeert als klankbord voor u en kan indien u dat wenst ook bemiddelen. Hij kent wel een meldingsplicht bij strafbare feiten.

Wie zijn onze externe vertrouwenspersonen?

Klaartje Thierry

Externe vertrouwenspersoon

Tel.nr. 06 364 638 11

Sabah Nhass

Externe vertrouwenspersoon

Tel.nr. 06 815 960 05

Peter Koster

Externe vertrouwenspersoon

06 202 335 89

Klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris werkt namens het bestuur. Hij onderzoekt wat nodig is om de klacht te behandelen. Hij voert hoor en wederhoor uit met de betrokken partijen. Hij informeert, overlegt en/of escaleert naar het bestuur als dat nodig. Op basis van de hoor en wederhoor komt de klachtenfunctionaris met een oplossing/oordeel over de klacht namens het bestuur. Indien u hier niet mee akkoord gaat kunt u de klacht/melding indienen bij het Landelijke Klachtencommissie.

Wie zijn onze klachttenfunctionarissen?

Anne Marie van Lanen

Klachtenfunctionaris

Tel.nr.: 06 810 880 83

Marit Boon

Klachtenfunctionaris

Tel.nr. 06 173 683 65

Overige documenten

Klachtenregeling Flores Onderwijs
Klokkenluidersregeling Flores Onderwijs
Infographic Klokkenluidersregeling Flores Onderwijs
Schoolveiligheidsbeleid
Integriteitscode
Onze scholen
Wij zijn Flores Identiteit Bestuurders en medewerkers Raad van toezicht Inspraak en medezeggenschap Samenwerkingspartners
Werken bij Flores
Informatie Klachtenregeling Regels en richtlijnen Inkoop & Aanbesteding Strategisch beleidsplan Toezicht Vakantieroosters Jaarverslagen
Nieuws
Contact
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools